środa, 18 września 2013

#250 Axe Cop

Amerykańska stacja telewizyjna FOX w lipcu tego roku wystartowała z nowym pasmem animacji dla dorosłych pod nazwą Animation Domination HD, który chyba ma być konkurencją dla AdultSwim. Jedną z flagowych animacji tam wyświetlanych jest Axe Cop, na podstawie komiksu pod tym samym tytułem. Jakiś czas temu zacząłem go oglądać i muszę przyznać, długo się  zastanawiałem czy podzielić się tym faktem tutaj. Był to tak długi proces, że w między czasie zdążyłem zrezygnować z dalszego oglądania po piątym odcinku. Twórcami pierwowzoru są dwaj bracia Nicolle. Starszy Ethan,  w wieku 33 lat jest odpowiedzialny za rysunki, natomiast jego młodszy 9 letni brat Malachai odpowiada za scenariusz. Całość składa się na twór,  który jest ciekawym obrazem dziecięcej wyobraźni.


axe-cop-tv-show


Sam nawet nie wiem co mnie skłoniło do sięgnięcia po pierwszy odcinek.  Komiksu nie czytałem, gdzieś tam coś o nim przypadkiem usłyszałem, dzięki czemu miałem jedynie blade pojęcie o co w nim chodzi. Zdawałem sobie sprawę z tego, że za scenariusz odpowiedzialne jest dziecko i byłem gotów na wiele. Jednak to co zobaczyłem na ekranie spowodowało, że zacząłem się zastanawiać, czy jestem na tyle odważny aby  wyznać przed szerszą publicznością, że jestem widzem serialu.


Jak na razie widziałem pięć odcinków i były w nich dinozaury, parodia Batmana z głową nietoperza, kosmiczne zombie latające na  jet packach przyjmujących postać kupy i następnie zamieniających w nie ludzi. Zabójcze rekiny pływające w kwasie (bo sam kwas lub zabójczy rekin to za mało), szaleni naukowcy, cyborgi, zły Święty Mikołaj. Wisienką na torcie nich będzie wyprawa w kosmos monster truckiem na planetę, na której można wynająć na godzinę dinozaury i temu podobne rzeczy. To są naprawdę bardzo szalone opowieści, gdzie trudno jest przewidzieć  co się zaraz stanie, co niewątpliwie jest wielkim plusem tej produkcji.  Dodatkowo każdy z odcinków trwa około dziesięciu minut, więc zawsze można znaleźć czas na projekcję.


poet


Miałem problem, aby jednoznacznie ocenić te kilka odcinków ponieważ  są bardzo nierówne. Z jednej strony jest dobry epizod upamiętniający historię powstania amerykańskiego Święta Niepodległości przedstawiający ciekawie i z humorem relację pomiędzy przodkiem Axe Copa, nazywającym się Book Cop i posiadającym tajemną wiedzę jak zabijać przy pomocy książek, a jego niemą partnerką. Jeśli jest to dzieło dziecka to chylę czoła.  Jednak z drugiej strony zastanawia mnie niezmiernie, dlaczego wszystkie te świetne pomysły prędzej, czy później muszą się kończyć fekaliami. W takich momentach bardzo mocno widać, że twórcą scenariusza jest małolat i nie za bardzo sobie radzi w tej roli. Jestem w stanie uznać takie tematy za zabawne, ale jak ze wszystkim w życiu i z tym nie można przesadzać. Tutaj niestety jest to główny temat przygód i z każdym kolejnym odcinkiem zamiast śmieszyć, staje się po prostu niesmaczne i co raz bardziej wyświechtane.


Ze wszystkich odcinków, które widziałem, tylko podczas jednego bawiłem się świetnie. W pozostałych tylko czasem się uśmiechnąłem pod nosem.  Osobiście bardzo lubię opowieści szalone, kontrowersyjne. Jednak za bardzo nie wiem komu mogłaby się spodobać ta animacja. Dla dzieci jest moim zdaniem nieodpowiednia, natomiast dla dorosłych będzie po prostu nudna. Jeśli jednak ktoś z was ma ochotę spróbować, a nie jest do końca przekonany to zawsze na początek może sięgnąć po komiks.  Na oficjalnej stronie serii znajduje się bardzo duże archiwum, które daje pełen obraz czego można się spodziewać  po serialu, ja jednak z czystym sumieniem rezygnuję z dalszego oglądania.

2 komentarze:

  1. Czasem z serialami jest jak z muzyką. Trzeba się z nim oswoić:) Ja raczej chętnie zobacze:P Bo wygląda to mocno zacnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robisz to na własne ryzyko. Ja grzecznie odradzam.

    OdpowiedzUsuń