wtorek, 4 marca 2014

#295 warto zwrócić uwagę na… #7

SWAMP_THING_29 Dla mnie bezapelacyjnie numerem jeden od wydawnictwa DC Comics będzie w tym tygodniu Swamp Thing #29. Bardzo spodobały mi się wydarzenia jakie miały miejsce ostatnio w tej serii, a w szczególności w dwóch ostatnich numerach. Natomiast najnowszy numer odpowie na wszelkie wątpliwości odnośnie tajemniczego kultu Sureen. Coś czuję, że marnie się to skończy dla głównego bohatera i jestem bardzo ciekaw co z tego wyniknie. Warto również zwrócić uwagę na Forever Evil #6, gdzie wydarzenia powoli dobiegające już do końca. Na łamach jego czytelnicy poznają ostateczny los Nightwinga oraz tożsamość tajemniczej postaci w kapturze! Każdy z nas czekał na to już dostatecznie długo, więc teraz pora sięgnąć po nagrodę. Ostatni komiks jaki zwrócił moją uwagę w tym wydawnictwie to Batman Superman Annual #1. Opowieść zapowiada się na pełną akcji przygodę z wieloma postaciami z rodzin tych dwóch postaci, a z drugiej strony będzie to okazja do uczczenia pamięci i krótkiego przypomnienia tych wszystkich już poległych. Jak za bardzo nie przepadam za annualami, tak ten zapowiada się ciekawie i chętnie po niego sięgnę.


magneto-1Marvel z kolei kontynuuje dalej dziwaczną dla mnie praktykę i wydaje kolejne serie z numerem jeden na okładce. Jednak nie przeszkadza to wcale, aby w tej sytuacji znaleźć coś interesującego dla siebie. Patrząc na zapowiedzi wychodzące w tym tygodniu wiem, że nie będę potrafił sobie odmówić Magneto #1, który zawsze wydawał mi się bardzo ciekawą postacią. Jego nowa, samodzielna seria jest natomiast reklamowa jako ta, gdzie z powodu jego czynów ludzie będą drżeć na sam dźwięk jego imienia. Zapowiada się ciekawa pozycja i szkoda mi tylko, że nie zrobili z niej serii dla dojrzałych czytelników. Wtedy twórcy mogliby zaprezentować możliwości Erika w pełnej krasie. Również Moon Knight pojawi się w tym tygodniu z magiczną #1 na okładce i o ile moja wiedza na temat tej postaci jest delikatnie mówiąc znikoma. To bardzo zachęca mnie do sięgnięcia po ten tytuł osoba Warrena Ellisa na miejscu scenarzysty. Po tym panu można spodziewać się wiele, ale raczej nie tego, że komiks będzie słaby i samo to jest dla mnie wystarczającym powodem, aby ten numer kupić. Z ciekawostek wspomnę również o Wolverine and X-Men #1. Seria ta ma opowiadać o ciężkim trudzie wychowawczym w The Jean Grey School of Higher Learning nowego pokolenia mutantów przez wychowawców z problemami jak Wolverine lub Storm. Może z tego wyniknąć dość popularny ostatnio szkolny dramat o problemach codziennych w niecodziennym środowisku. Za to Punisher #3, tak samo jak serię o Magneto biorę w ciemno, bo prawie każde spotkanie z nieobliczalnym Frankiem to kawał dobrej i brutalnej opowieści. Czyli to co dorośli panowie lubią.


Velvet_04Bardzo ciekawą ofensywę wydawniczą zaprezentowało w tym tygodniu wydawnictwo Image Comics. W końcu, po ponad siedmio miesięcznej przerwie, ukaże się kolejny numer Jupiters Legacy #4. Serii Marka Millara oraz Franka Quitely’ego, która szumnie była zapowiadana jako pozycja mająca przedefiniować komiks super hero na nowo i chociaż moim zdaniem jest to lekka przesada to nie zmienia to faktu, że jest to kawał świetnej opowieści po którą warto sięgnąć. Ci z was którzy nie lubią historii z trykociarzami powinni się bliżej przyjrzeć Velvet #4 Eda Brubakera. Jest to bardzo staro szkolna opowieść o szpiegach z wciągającą fabułą. Cała akcja dzieje się w latach 70 XX w. przez co całość skupia się na mocno skomplikowanej intrydze, myleniu tropów itp., zamiast na efektownych gadżetach i dużej ilości eksplozji. Moją uwagę przykuł również Starlight #1 i to z kilku powodów. Komiks ten zapowiada się jako pozycja czerpiąca pełnymi garściami z całego S-F i ma być wielką space VEIL-1operą więc ja więcej zachęty już nie potrzebuję. Dodatkowo jest to pierwszy numer, który otwiera Millarworld Universe, czyli wielki plan mający na celu połączenie kilka nadchodzących serii Marka Millara w jeden wielki świat wzajemnie się przeplatający. Zapowiedzi dość potężne, więc tym bardzie warto sprawdzić co ciekawego z tego wyniknie i jak będzie to wyglądało w praktyce.


Na sam koniec pozostawiłem nowe zapowiedź nowej serii Grega Rucka pt. Veil #1. Będzie to wydany przez Dark Horse horror z kolejną główną bohaterką, co akurat u tego scenarzysty jest dość częstą praktyką. Co cieszy całość została zapowiedziana jako mini seria, więc nie będzie trzeba latami czekać na zakończenie opowieści, a po Lazarusie, który zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie biorę w ciemno każdą kolejną pozycję tego autora.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz